sobota 27. září 2014

Dort Kytice





Naše rodina je rodina zahradníků. Jak profesionálních, tak amatérských. Ale všichni bez výjimky se shodneme na lásce k přírodě a rostlinám. Takže se vůbec nedivte, že dva ze tří dortů, o kterých jsem psala, jsou zahradnické. Tak to u nás prostě je! Vymyslet pro naši rodinu jinak zaměřený dort je docela těžké. A zrovna květina je přece tak univerzální dárek! Ale slibuji, že příště se pokusím o něco originálnějšího :-). (I když, jak tak přemýšlím, další na řadě je pařez. Ale pak už opravdu přijdu s něčím nerostlinným, slibuji!)





























Recept na korpus jsem použila stejný, jako u dortu s fialkami. Tentokrát byly korpusy kokosové, do jednoho jsem přidala kousek rozpuštěné čokolády. Napíšu sem základní recept, téměř všechny mé dorty (kromě čokoládových) vychází z jednoho základu, jen je různě obměňuji. Opět jsem pekla ve dvou formách o průměru 22cm a dort jsem promazala ananasovo-kokosovým krémem. Nazdobený vážil něco málo přes 3,5kg. Takže drobeček:-)




Na základní korpus jsem potřebovala:

  • 3 vejce
  • 170g krupicového cukru
  • 110ml oleje
  • 70ml vlažného mléka
  • 240g hladké mouky
  • 1/2 prášku do pečiva

Oddělíme žloutky od bílků. Žloutky vyšleháme s 90g cukru na světlou pěnu. Potom po částech střídavě přiléváme olej a mléko a přisypáváme mouku promíchanou s práškem do pečiva. Bílky v jiné míse vyšleháme se zbývajícím cukrem (80g) na pevný sníh. Ten potom jemně po částech vmícháme do žloutkové směsi. Hotovou směs vlijeme do olejem vymazané a moukou vysypané dortové formy (průměr 22cm) a pečeme na 180°C asi 50 minut.

Pokud chceme do těsta přidat mleté ořechy, kokos, mák, nebo třeba kakao, ubereme část mouky. Pokud přidáte do těsta něco navíc a neuberete mouku, těsto tolik nenaskočí, a může se srazit.


Na ananasovo-kokosový krém:

  • 700ml plechovka kokosového mléka
  • 2 sáčky kokosového pudinku v prášku
  • 6 lžic cukru krupice
  • 250g změklého másla
  • 200g čerstvého (nebo konzervovaného) ananasu

Kokosový pudink rozmícháme v kokosovém mléce společně s cukrem. Přivedeme k varu a povaříme asi 2 minuty za neustálého míchání. 
Pudink necháme zchladnout, během prvních deseti minut s ním alespoň občas zamícháme. Potom si vyšleháme změklé máslo, do něho postupně zašleháváme pudink. V mixéru si z ananasu uděláme pyré, a to po lžících přidáváme do krému, tak, aby nebyl příliš tekutý. Podle chuti krém dosladíme.


Námět na dort se mi v hlavě zrodil v okamžiku, kdy jsem si rozbalila balíček s novými formičkami a vykrajovátky. Ale myslím, že na to, že jsem na tomto dortu formičky testovala, vůbec nedopadl špatně!:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat